2009. december 2., szerda

Alternatív lehetőségek

Igen, még mindig nincs szörfszezon, és csak közelít a tél, tehát a szerencsés délre utazókat és pingvinlelkűeket kivéve nemigen fogunk mostanában szörfözni.
Viszont vannak alternatívák - jutott eszembe némi segítséggel - pl. Mattó weblapján Horesz és Barna görszörfözik Lellén - sőt már évek óta csiszolják a technikát. Aztán a Beach Telegraph blogon szintén ma egy "új?" cég kitalálta amit a mieink is - a gyári görszörföt (www.turfdog.co.uk). 2001-ben, amikor Leucate-on szörföztünk, fura volt látni a plage-on azt a sokféle gurulós széllel hajtott szerkezetet. Volt kite buggy, szélvitorlás (mi is béreltük, hasonló mint a www.landsail.net), gurulós szörf. 

A franciáknál a homok miatt a nagyobb kerekű longboardokat kultiválják. Nálunk a magyar pusztán nem látok túl sok ilyet, a kitewing  (www.kitewing.com) is kihalt pár év alatt, és inkább a kite-osok forszírozzák a szárazföldi edzéseket. Nekik télen is adott a lehetőség, hiszen az ernyő ugyanaz és mindegy, hogy korcsolyával, síléccel, vagy snowboarddal mennek a hóra vagy jégre. Aztán adott Ferenc mesterünk jégszörfje, ami abszolút unikum sőt hungaricum - csodálom is, hogy nem tört be vele a világpiacra. Ott egyenlőre olyan fura megoldások futnak mint a www.snowfer.com - megjegyzem Charles Chepregi - a feltaláló - is lehet hogy Csepregi Károly volt valaha, de hát ugye Amerika a lehetőségek hazája.
Aztán házi verzió készül ezerszámra, itthon is - magam is készítettem sílécekből jégszörföt, és fagytam át miközben azt gondoltam Százhalombatta mellett a síkságon, hogy majd hasítom a havat. De nehéz az úttörők sorsa, így kb. 10 év kísérletezés után maradtam a Kucséber féle tökéletes megoldásnál.


2 megjegyzés:

  1. Szia Épp fejlesztés alatt van egy turfdog koppintás magyar módra Sajna anyagilag nem úgy vagyunk elengedve mint az angolok de szerintem hasonló vagy nem jobb minőségben fog létrejönni mint külhoni társa.
    Ezúttal gratulálok a Blogodhoz Érdekes és hasznos dolgok vannak fent Kitartást a fojtatáshoz. Üdvözlet Henczy Bluelakeről

    VálaszTörlés
  2. Hello. Persze nem is én lennék, ha nem gyártottam volna le már egy gurulós szörföt kb. 5-6 éve. Jó is lett (nagy kerekű terepverzió, 3 kerekes). Mentem vele a Cora parkolóban, az érdi piacon avattam fel - volt nagy csodálkozás. Holló

    VálaszTörlés

Vevőink küldték

Sikeres a szponzorprogram, azaz már el sem kell mennem snowboardozni, és nem kell a Raven pr fotóira támaszkodnom, ha jobbnál jobb képeket s...