2017. szeptember 13., szerda

Hydrofoil 2.

Magam is meglepődtem, hogy szinte ahogy megérkezett, már ki is tudtam próbálni az új játékszert. Aggódtam, hogy a 106 literes szlalomdeszka egyáltalán elég-e nekem gyenge szélben, de ezzel nem volt gond, egész stabilan állok rajta szél nélkül is. Szóval szombatra jeleztek egy kis D-DNY-i szelet Bélatelepre, ami be is jött. A víz tükör sima volt, néha fodrozódott egy picit. Összeszereltem, 6.3-as vitorlát húztam és bementem. 

Fejjel lefelé kell vinni, mert elég nagy, és még a vízben sem lehet megfordítani mert kb. derékig érő vízben is leér. Jó hely ez a Bélatelep, kb. 50-100m-re a parttól már elég mély a víz, és ebben a szélben ki-be lehet szörfözni, nincs para, hogy leérne a szkeg. A vitorlát évek óta nem húztam fel, de most a gyenge szél miatt kellett a kötél. A nagy szkeg nem zavar, elég jól lehet vele szél felé menni :). De a lényeg, hogy a pöffökben bepumpálva elég hamar sikerült felemelkedni, amit kb. azonnal ordas nagy esés követett az első 5-6 alkalommal. Ebből az elsők lee irányban, a többi luvban. A tapasztalat, hogy rossz terhelésre kiemelkedés után a deszka élére állva is elborul az egész cucc. 
Kicsit átgondoltam és finomabban adagolva a szélerőt, próbáltam fokozatosan gyorsulni. Elég hamar jön az a fázis, hogy a deszka körül megszűnnek a fodrok, levegősen megy a deszka, de az alja odacsapódik sokszor a vízhez. Ez még nem a kiemelkedős rész, viszont elég stabil. Rendesen a deszka szélét kell terhelni, mint szlalomnál. Innen a hátulját terhelve könnyen felemelhető a deszka, és ilyenkor elég hirtelen, elég magasra kerül a cucc. Félelmetes és csendes. Ahogy Horesz fogalmazott, olyan, mint a repülő szőnyeg. Boldogságra nincs sok idő, mert koncentrálni kell a terhelésre, de ha nem mocorogtam és nem változott a tempó, akkor elég stabil. Szerintem 50-100 métereket sikerült így mennem párszor. Trapéz nem kell, könnyű tartani a vitorlát, a jégszörfözésre hasonlít akkor, amikor szél nélkül is csúszik a cucc.
Legalább akkora izgalom "leszállni" mint fel, azaz ha a sebességet túl gyorsan csökkentem, akkor durván beleáll a deszka orra a vízbe, amitől nem kell zakózni, csak jó ha számít rá az ember. Néha sikerült szépen landolni, és ez megnyugtató. Többnyire azonban eséssel végződött a szárnyalás, ilyenkor a deszka mindig élére áll és a hydrofoil szkeg szárnya felfelé mered. Ijesztő. Kb. 2-3 órát voltam benn, elsőnek pont jó volt, folytatás hamarosan.
Ui: wasserstartnál, mert az is volt ám, elég könnyű belerúgni a szkegbe, erre vigyázni kell, de pl rá lehet állni a foilra és így nem kell a mentőmellény :)
Fotók, videók majd legközelebb, mert messze a parttól próbálkoztam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Vevőink küldték

Sikeres a szponzorprogram, azaz már el sem kell mennem snowboardozni, és nem kell a Raven pr fotóira támaszkodnom, ha jobbnál jobb képeket s...